Türkiye ve Almanya, enerji iş birliğini kritik mineralleri kapsayacak şekilde genişleterek yeni bir ortaklık protokolü imzaladı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ve Almanya Ekonomi ve Enerji Bakanı Katherina Reiche, Ankara’da düzenlenen 7. Türk-Alman Enerji Forumu’nda iki ülke arasındaki iş birliğini genişleten yeni bir dönemi başlattı. Görüşmeler neticesinde, mevcut platformun kapsamı Türk-Alman Enerji ve Mineraller Ortaklığı olarak güncellendi.
Bakan Bayraktar, enerji dönüşümünde rüzgâr türbinleri ve batarya teknolojileri gibi kritik ekipmanların üretimi için gerekli olan nadir toprak elementlerinin stratejik önemine vurgu yaptı. Türkiye’nin hem maden potansiyeli hem de işleme kapasitesiyle Avrupa’nın enerji güvenliğinde kilit bir rol üstlendiğini belirten Bayraktar, tedarik zincirlerinin çeşitlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Alman Bakan Reiche ise Türkiye’nin transit ülke olma özelliğinin yanı sıra Karadeniz’deki doğal gaz üretimiyle de Avrupa arz güvenliğine sunduğu katkıya dikkat çekti.
Forum kapsamında enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji projeleri için 2030 yılına kadar 20 milyar doların üzerinde yatırım öngörülüyor. Alman yatırımcıların deniz üstü rüzgâr ve YEKA ihalelerine davet edildiği etkinlikte, özel sektör temsilcileri arasında üç ayrı mutabakat zaptı imzalandı. ENERCON Global GmbH ve ATEŞ Wind Power rüzgâr türbini bileşenlerinin yerli üretimi, Pure Energy GmbH ve OYAK Çimento sanayide karbonsuzlaşma, Bilişim Vadisi ile BRYCK Startup Alliance ise inovasyon odaklı iş birliği için el sıkıştı.
Yorum Yap