Onikişubat Belediye Başkanı Hanifi Toptaş, Kahramanmaraş’a Kırmızı Şeritli İstiklal Madalyası verilişinin 101’inci yıl dönümünü kutladı.
Onikişubat Belediye Başkanı Hanifi Toptaş, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Kahramanmaraş’a Kırmızı Şeritli İstiklal Madalyası verilişinin 101’inci yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Toptaş, şehrin Milli Mücadele dönemindeki topyekûn direnişinin bağımsızlık tarihindeki önemine dikkat çekti.
Kurtuluş Savaşı sürecinde Maraş halkının gösterdiği fedakarlığın sembolü olan madalya, 5 Nisan 1925 tarihinde TBMM tarafından şehir halkına verildi. Belediye Başkanı Toptaş, o dönemde Ankara’ya iletilen “Maraş’ta Milli Mücadeleye katılmayan tek fert bile yoktur” ifadesinin, şehrin bağımsızlık kararlılığını tescil ettiğini belirtti. Kahramanmaraş, bu mücadelenin ardından 7 Şubat 1973 tarihinde ise TBMM tarafından Kahramanlık payesiyle onurlandırıldı.
Belediye isminin 106 yıl önce yazılan bu kahramanlık destanından geldiğini ifade eden Hanifi Toptaş, ecdadın mirasına sahip çıkma vurgusu yaptı. Toptaş, Onikişubat Belediyesi olarak Cumhuriyetin kazanımlarını koruma ve şehri daha ileriye taşıma konusundaki kararlılıklarını sürdüreceklerini belirtti.
Yorum Yap