Bakan İbrahim Yumaklı, üretilen gıdanın üçte birinin çöpe gittiğini belirterek küresel gıda kaybına karşı acil iş birliği çağrısında bulundu.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, İstanbul Atatürk Havalimanı’nda düzenlenen Sıfır Atık Forumu 2026 kapsamında gerçekleşen Yüksek Düzeyli Tarım Bakanları Paneli’ne katıldı. Hasat sonrası gıda kayıplarının azaltılması ve tedarik zincirinde verimliliğin artırılması konusunun ele alındığı panelde Yumaklı, küresel gıda sistemlerindeki adaletsizliğe dikkat çekti.
Küresel ölçekte üretilen gıdaların yaklaşık üçte birinin sofralara ulaşmadan yok olduğunu belirten Bakan Yumaklı, bu durumun yıllık 1 trilyon dolarlık ekonomik kayba yol açtığını ifade etti. Gıda kaybının sadece ekonomik değil, aynı zamanda küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 8 ila 10’undan sorumlu olduğuna vurgu yapan Yumaklı, bu israfın çevresel ve ahlaki boyutlarını hatırlattı.
Kasım ayında Türkiye’nin ev sahipliğinde düzenlenecek COP31 İklim Zirvesi öncesinde sıfır atık kültürünün yaygınlaşmasının hayati önem taşıdığını belirten Yumaklı, gıdayı korumanın aslında emeği, suyu ve toprağı korumak anlamına geldiğini söyledi. Bakan Yumaklı, çocukların temel gıdaya ulaşamadığı mevcut düzenin sürdürülemez olduğunu belirterek, uluslararası düzeyde teknoloji transferi ve somut iş birliklerine ihtiyaç duyulduğunun altını çizdi.
Yorum Yap