Türkiye, Stokholm’de düzenlenen 10. Forest Europe Bakanlar Konferansı’nda sürdürülebilir orman yönetimi için hazırlanan deklarasyona imza attı.
Türkiye, İsveç’in başkenti Stokholm’de düzenlenen 10. Forest Europe Bakanlar Konferansı’nda Dirençli Toplumlar İçin Sürdürülebilir Ormanlar Deklarasyonu‘nu imzaladı. Bakan Yardımcısı Abdülkadir Polat tarafından temsil edilen Türkiye, Pan-Avrupa bölgesindeki orman varlığının korunması ve iklim değişikliğiyle mücadele süreçlerine dahil oldu.
Konferans kapsamında kabul edilen 27 maddelik metin, değişen çevresel, ekonomik ve jeopolitik zorluklar karşısında ormanların hayati rolünü merkeze alıyor. İmzacı ülkeler, sürdürülebilir orman yönetiminin gelecek nesiller için stratejik bir sorumluluk olduğunu kabul ederek, bu ilkelerin kanıta dayalı politika yapımında temel rehber olacağını vurguladı.
Deklarasyonda, orman yangınları, hastalıklar ve zararlı böcek salgınları gibi risklere karşı dayanıklılığın artırılması gerektiği belirtildi. Fosil yakıtların yerini alacak sürdürülebilir biyoekonominin güçlendirilmesi ve orman sektöründe genç nesillere yönelik yeşil iş imkanlarının oluşturulması hedefleniyor. Ayrıca, ormanların jeopolitik tehditlere karşı toplumsal direnç için temel bir varlık olduğu kaydedildi.
Yorum Yap