Bakan Kurum, COP31’i bir iklim seferberliğine dönüştürmeyi hedeflediklerini belirterek, Antalya 2035 hamlesiyle iklim diplomasisinde yeni bir döneme girdiklerini açıkladı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kayseri’de düzenlenen 1. Erciyes Zirvesi’nde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin iklim değişikliğiyle mücadele vizyonunu ve COP31 hedeflerini açıkladı. Bakan Kurum, 2053 Net Sıfır Emisyon hedefleri doğrultusunda Türkiye’nin iklim diplomasisini kararlılıkla sürdürdüğünü belirtti.
Bakan Kurum, Antalya 2035 hamlesinin Türkiye’nin küresel iklim politikalarındaki imzasını temsil ettiğini ifade etti. COP31 zirvesini sadece bir toplantı olarak değil, taahhütlerin sahada somut projelere dönüştüğü bir seferberlik olarak kurguladıklarını vurgulayan Kurum, diyalog, uzlaşı ve aksiyon ilkeleriyle hareket edeceklerini dile getirdi.
Küresel iklim mücadelesinde finansmana erişim ve teknoloji transferinin önemine dikkat çeken Kurum, gelişmekte olan ülkelere yönelik yük paylaşımının hakkaniyetli olması gerektiğini savundu. Paranın yönünün doğaya çevrilmesi gerektiğini belirten Bakan, 6 Şubat depremlerinin ardından yürütülen hızlı inşaat sürecini örnek göstererek, benzer bir disiplini iklim değişikliğiyle mücadelede de uygulayacaklarını kaydetti. Bakan Kurum ayrıca, muhalefet belediye başkanlarıyla gerçekleştirdiği görüşmelere değinerek, kapılarının 86 milyon vatandaşın tamamına açık olduğunu ve istişare süreçlerini sürdüreceklerini ifade etti.
Yorum Yap